אתר הזמנות נופש, מהווה רכיב עסקי מרכזי מאוד בפעילות של עסקים מסוימים בתחום זה. אחד הכלים שמסייעים להבטיח את תפקודו החלק הוא CDN. מה הוא CDN ומדוע הוא מומלץ לעסקים?
CDN – המפתח לביצועים עקביים
ביצועים של אתרי אינטרנט תלויים בגורמים רבים, כולל התשתיות בהן משתמשים ועומס הפונים לאתר בזמן נתון.
בשורה התחתונה, הלקוח הפוטנציאלי שמנסה לגשת לאתר או כבר נמצא בו, עובר חוויית לקוח ספציפית מבחינה זו. האם האתר זמין עבורו? עד כמה מהר נטען העמוד הראשי (או עמוד אחר שאליו הוא הגיע ישירות)? עד כמה מהר מגיב התפריט לבחירת עמודים אחרים באתר? עד כמה מהר מופעלים אלמנטים אחרים (כמו סרטון שמעוניינים לראות)? בעזרת CDN, תוכלו עם הפלטפורמה של GNS למשל להבטיח, שכול זאת יתבצע בצורה אופטימאלית מנקודת מבטו של הלקוח. המונח CDN מתייחס ל-Content Distribution Network אוContent Delivery Network. זה אומר בפועל, אוסף שרתים אשר מפוזרים במיקומים גיאוגרפיים שונים. המידע של האתר שלכם מאוחסן עליהם ומוגש לכול לקוח, בסיוע השרתים שקרובים אליו יותר או אלה שיותר פנויים כרגע.
בבתי מלון
אתרי הזמנות של בתי מלון, הם בין סוגי אתרי ההזמנות אשר עשויים לחוות שינוי גדול במיוחד בהיקף הפניות. שינויים אלה לא תמיד צפויים מראש בצורה ברורה. לכן ישנה חשיבות רבה, ליכולת לעמוד בזינוקים מפתיעים בהיקף הגולשים לאתר. בעקבות משבר הקורונה למשל, מצב של יציאה מהסגר עשוי להביא לגל פניות לאתר ההזמנות של בית המלון, מצד אנשים רבים אשר ירצו לבצע הזמנות.
החשיבות העסקית
חשוב להבין בהקשר זה, שלא מדובר רק בנושא טכני. לביצועי אתר הזמנות יש כמה וכמה היבטים נוספים, משמעותיים ביותר. אלה שלושה בולטים במיוחד:
הזמנות – אתר שלא מתפקד טוב מספיק, עשוי לפגוע ישירות בהיקף ההזמנות שיבוצעו דרכו. בין אם ישירות בגלל שהוא לא מסוגל להתמודד עם כמות לקוחות גדולה או בגלל שהוא מתסכל את הלקוחות, שנוטשים את תהליך ההזמנה באמצע.
תדמית – כאשר לקוח פוטנציאלי או קיים מגיע לאתר שהוא תופס כאיטי מדי, הדבר פוגע בתדמית העסק. התוצאה עלולה להיות איבוד לקוח ובעקבות דעתו השלילית עליכם, גם איבוד לקוחות פוטנציאליים חדשים.
המשכיות עסקית – CDN גם מקל על האתר שלכם להמשיך לתפקד, במצבי תקלות טכניות והתקפות האקרים (למשל מסוג מניעת שירות מבוזרת – DDoS).
מה זה איטי?
איטי וביצועים הם מושגים סובייקטיביים, לא מדויקים. אז מה זה בעצם איטי מדי? ומה היא מהירות מספיקה? נקודת המוצא, היא מה שנתפס על ידי הלקוח כלא מספיק או מצד שני, כמספיק או כמצוין. אתם רוצים שהאתר שלכם יתפקד בצורה כזו, שגם הלקוח הכי לא נחמד, שקם הבוקר על צד שמאל, לא יתרשם שהאתר צולע מבחינת ביצועים. מעבר לנקודה זו, אין חשיבות להאצת הביצועים. נאמר שמדובר למשל על מהירות הטעינה של העמוד הראשי של האתר שלכם. לצמצם את זמן הטעינה בחצי, נשמע מרשים מאוד ואולי זה טוב, אבל אולי גם חסר כול משמעות. מדוע? כי הכול כפי שאמרנו, ביחס למה שהלקוח הממוצע יחוש. אם לקוח סביר, לא מסוגל כרגע בכלל לקלוט את תהליך טעינת האתר וזה נראה לעין האנושית כמיידי – אז המצב מושלם. אם לעומת זאת התחושה היא שהעמוד לא עולה מייד, אז כדאי לשפר זאת ולו בגלל המעטים שזה יפריע להם.
לסיכום
מדובר בשירות במחיר סבירים לכול עסק, יחד עם תועלת גדולה מאוד ולכן מומלץ לנסות אותו.